Sunday, November 01, 2009

Permai Super league

Alhamudillah segala puji syukur kepada Allah atas segala nikmatNya.
Selawat serta salam kita panjatkan kepada kekasih tercinta kita seorang mulia lagi agung yakni junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. serta keluarga dan para sahabat baginda.

sehat.
satu nikmat yang memang sangat2 kita lupa bila ia dominan pada diri kita.
seperti biasa, jika apabila sesuatu sudah tiada atau tidak lagi dominan pada diri kita maka,
baru menyesal teresak-esak mengingatkan semasa ianya ada.
itulah manusia. sampai bila harus kita terus begini?? tunggu mau diazab baru menyesal??
adakah waktu sakit sahaja baru mau benar2 mengingatNya??
mau jadi apa kita coba? ish2 tidak patut betui.


sehat.
alhamdulillah, setelah kebanyakan pelajar malayu di Irbid terkena firus2 flu sejak kebelakangan ini, sehinggakan jika dilihat dalam lecture hall hampir rata2 hanya plajar mlayu sahaja yg terbatuk2 dan kelihatan kurang berdaya n lemah. Arab? depa kebal, tidak ramai dari kalangan mereka yang mengalami flu or common cold.
namun bgitu, sudah semakin terlihat bahwa kbnyakan plajar2 malayu hampir smakin pulih scara keseluruhannya walaupun masih terdapat bberapa individu yg masih larut dalam kesakitan. semoga cepat sembuhnya.

bercakap mengenai sehat, perkara yang utama harus ditekan untuk terus kekal dalam kesihatan dari segi jasmani adalah senaman ataupun bersukan.
sehubungan dgn itu alhamdulillah dengan hasil kerja yg baik dari JKK sukan dan budaya PERMAI mereka telah memperkenalkan kepada Ahli permai satu sistem pertandingan bola sepak yang cukup menarik.

Diberi nama Permai Super League(PSL), ia adalah inisiatif terbaru dari Permai untuk membuka ruang dan peluang yang luas kepada ahli Permai yang berminat dalam sukan ini. Kerana bilangan ahli Permai yang mendadak bertambah, kini setiap ketua pasukan boleh merekrut seramai 20 orang bagi satu team berbanding sistem pertandingan lama yang hanya dilimitasikan kepada 13 atau 14 orang sahaja.






apapun yang diusahakan oleh pihak permai dalam rangka ingin menjadikan ahlinya sehat dan cergas, kita selaku ahli patut bertanggungjawab melaksanakan tugas sbg ahli dengan konsisten yakni bukan aktiviti sukan saja yang dihadiri malah aktiviti2 ilmiah yg laen juga patut dipenuhi dan keikhlasan.

semoga Liga kali ini dapat meningkatkan ukhuwwah dan menyatukan lagi hati2 kita atas landasan iman dan ketaqwaan kepada Allah Yang Maha Pengasih dan Penyayang.
sekian.
player Team Wassiek ,hehe :D

sila layari PSL Blogspot untuk perkembangan terbaru...

No comments:

Post a Comment